A Jövő Csillaga Kft. ügyvezetőjeként 2024-ben végeztem el a Társasházkezelői és ingatlankezelői tanfolyamokat. A cégünk fő profilja a Társasházak közös képviselete és üzemeltetése, de mellette ingatlanok adás-vételével és felújításokkal is foglalkozunk. Megfelelő szakértelemmel és megbízható csapattal állunk a társasház tulajdonosainak rendelkezésére. Közös célunk, hogy a szerződött társasházakon kiemelt figyelemmel, magas minőségű társasházkezelés valósuljon meg, melyhez minden technikai, informatikai és személyi feltétel biztosított.
A cég működését állandó jogi képviselő, mérlegképes könyvelő, adótanácsadó segíti.
A Számvizsgáló Bizottság tagjaival való szoros együttműködés, rendszeres kapcsolattartás biztosítja, hogy a társasház pénzügyi, gazdasági helyzete megőrizze – adott esetben elnyerje – stabilitását.
Átlátható pénzügyek érdekében többes banki aláírás működtetése, házipénztár forgalom bonyolításának mellőzése.
A társasház méretétől függően, igény szerint fogadóóra lehetősége.
Online folyószámla betekintés a tulajdonosoknak, lakóknak.
Precíz, pontos fogyasztási költségelszámolások.
Műszaki bejelentések éjjel–nappal hívható számunkon.
Elektronikus kapcsolattartás.
Rendszeres hírlevél, tájékoztatás.
A Jövő Csillaga Kft. 2003. évi CXXXIII. társasházi törvényben, a kezelt társasház Alapító Okiratában és a szervezeti – működési szabályzatban (továbbiakban: SZMSZ) foglaltak szerint végzi tevékenységét.
a folyamatos üzemeltetési és karbantartási munkálatok elvégzése, elvégeztetése tekintettel a probléma súlyosságára
felújítási, karbantartási terv készítése, tájékoztatás az épület állapotáról
teljeskörű társasházi biztosítás ügyintézés,
a külön tulajdonra vonatkozó közműfelhasználás havi elszámolása,
a közösség képviseletének ellátása, bíróság és más hatóság előtt,
az épület rendszeres, személyesen végzett ellenőrzése, felújítási javasalttétel
Munkanapokon, munkaidőben állandó mobiltelefonos elérhetőség
Munkaidőn kívül és hétvégén történő rendkívüli esemény (csőtőrés, áramkimaradás, lift meghibásodása) esetén éjjel-nappal hívható ügyeletet tartunk.
a mérőórák alapján rendszeres fogyasztás elszámolás készítése,
hatékonyságnövelő, költségoptimalizáló javaslatok megtétele,
SZMSZ, társasházi alapdokumentumok felülvizsgálata, módosítása,
szolgáltatások beszerzése, versenyeztetés,
pályázati lehetőségek folyamatos figyelése, a társasházat érintő pályázatokon való indulás (felkérés, megállapodás esetén),
a társasház működésével kapcsolatos szerződések előkészítése, megkötése az SZMSZ–ben és a közgyűlési határozatokban megfogalmazottak szerint
kintlévőség kezelés, társasházi gazdálkodás stabilitásának megtartása, szükség esetén eléréséhez szükséges terv kidolgozása
közös költség befizetésének folyamatos nyilvántartása albetét és jogcím szerinti bontásban, bevétel- és kiadásszámlák könyvelése költségnemenként,
üzemeltetési, tartalékszámlák, megtakarítási bankszámlák kezelése, biztonságos, kettős aláírási jogosultsággal,
átlátható, rendszerezett adminisztráció, dokumentumkezelés
átlátható, naprakész könyvelés egyszeres, valamint kettős könyveléssel,
a Társasházi Törvényben megszabott éves beszámoló közgyűlés megtartása, a közgyűlés tárgyi, személyi feltételeinek biztosítása, megszervezése,
közgyűlési határozatok végrehajtása, végrehajtatása
költségterv készítése,
pénzügyi kiadások és bevételek folyamatos elemzése
Új társasházak esetében háromszintű ellenőrzést hajtunk végre.
Első lépésként az átvett társasházi iratanyagot átvizsgáljuk, az SZMSZ-t, a társasház alaptó okiratát áttanulmányozzuk. Tájékoztatjuk a számvizsgáló bizottságot a hiányosságokról, és lépések teszünk a hiányzó dokumentumok pótlására. Másodsorban elemezzük a társasház érvényes szerződéseit, amennyiben mód van rá, megtesszük költségcsökkentő javaslatainkat.
Kintlévőség kezelési eljárásunk keretében megvizsgáljuk a társasház kintlévőségeit, a tartozó tulajdonosokkal szemben eddig megtett intézkedéseket. Feltérképezzük a folyamatban lévő eljárásokat, melyeket szükség szerint folytatunk vagy megindítunk.
Új társasház átvétele után szemrevételezéses műszaki állapotfelmérést végzünk. A felmérésről összesítőt készítünk, mely tartalmazza a szükséges megoldási javaslatainkat. Épületenergia hatékonyságnövelő intézkedés keretében ellenőrizzük a fűtésrendszerek működését, ahol lehet, a rendszereket költséghatékonysági javaslatokat teszünk.
A társasházak pénzügyi, gazdasági helyzetét a jól elkészített és megvalósított pénzügyi terv, illetve a tulajdonosok fizetési hajlandósága határozza meg. Gyakran tapasztaljuk, hogy a kezelésünkbe érkező társasház a kintlévőségének nagysága miatt gazdaságilag nem hatékony működésű. Ezért kiemelt figyelmet fordítunk a kintlévőségek mielőbbi behajtására. A hátralékos tulajdonosokkal szembeni intézkedéseket a társasház szervezeti – működési szabályzatával összhangban, valamint a Társasházi törvény előírásainak megfelelően tesszük meg. Első lépésként a hátralékos tulajdonost levélben értesítjük a hátralék tényéről, illetve nagyságáról. Átmeneti fizetési nehézségekkel küzdő tulajdonos – jelezve fizetési szándékát – élhet a részletfizetési lehetőségével. További nemfizetés esetén már fizetési meghagyást, ezzel együtt jelzálogjog bejegyzést kezdeményezünk. A társasház stabil működése kizárólag megfelelő jogi támogatással és védelemmel biztosítható.
A lakói adatok felvétele után, a Multiház szoftvere lehetőséget biztosít, hogy minden tulajdonos betekintést nyerhessen egyéni folyószámlájába, a társasház alapdokumentumaiba, üzenőfalon és e-mailben is kommunikálhat a közös képviselővel és írásbeli szavazásra is van lehetőség. Cégünk az Társasházkezelő programmal vezeti a nyilvántartásait. E-ház letölthető applikációja (iOS, Android) segítségével:
a tulajdonos követheti aktuális kötelezettségeit, befizetéseit, informálódhat aktuális egyenlegéről,
hozzáférhet és letöltheti a társasház alapdokumentumait, közgyűlési határozatait,
üzenőfalán olvashatja a közös képviselő üzeneteit,
a számvizsgáló bizottság tagjai kiterjesztett jogosultsággal akár a társasházi nyilvántartás szélesebb köréhez is hozzáférnek,
a hozzáférés feltétele: a tulajdonos által megadott e-mail cím.
A jovo.csillaga.kft@gmail.com elektronikus címre várjuk kéréseiket, észrevételeiket, melyeket kollégáink azonnal feldolgoznak és megteszik a szükséges intézkedéseket.
A jovo.csillaga.kft@gmail.com elektronikus címre várjuk kéréseiket, észrevételeiket, melyeket kollégáink azonnal feldolgoznak és megteszik a szükséges intézkedéseket.
A Jövő Csillaga Kft. társasházkezelői tevékenysége során kiemelt figyelmet fordít a társasház műszaki állapotának rendszeres ellenőrzésére. A változásokról hírlevél formájában rendszeres jelentést készít a tulajdonosoknak, a számvizsgáló bizottság tagjainak. Beszámolóit felújítási tervvel, több árajánlattal is alátámasztja. A kezelt társasházakban a kötelező karbantartási munkákról naplót vezet, illetve személyesen ellenőrzi a karbantartások elvégzését. A munkavégzéseket személyes ellenőrzés után jegyzőkönyvvel, teljesítésigazolással dokumentálja.